Paper to Cut

Ζέφη Αθανασοπούλου, Ισμήνη Μπονάτσου, Αννέττα Σπανουδάκη, Άρις Στοΐδης, Στρατής Ταυλαρίδης

Η έκθεση “Paper to Cut” μας προσκαλεί να αφεθούμε στις αφηγήσεις της υλικότητας του χαρτιού και στις δυνητικές περιπέτειές του από τον κόσμο της καθημερινότητας στο πεδίο της τέχνης. Η ενδόμυχη απτή παρουσία του ως στοιχείο του υλικού μας πολιτισμού και οι νοηματοδοτήσεις που δημιουργεί αποτελούν την αφετηρία της καλλιτεχνικής πρακτικής των εικαστικών της έκθεσης.

Το αντιληπτικό ενέργημα εκφράζεται με απρόσμενους χειρισμούς του υλικού, συνθέτοντας διαλογικά πεδία αναζήτησης, συλλογισμών και οπτικής περιπλάνησης. Κόσμοι από χαρτί ζωγραφισμένοι, κομμένοι και συγκολλημένοι ή διάτρητοι απευθύνονται στο φαντασιακό και διεκδικούν να επανέλθουμε στα ίδια τα πράγματα, σε αυτόν τον κόσμο τον εκφραστό, ανεξάντλητο και υπερβατικό.

Η Ζέφη Αθανασοπούλου είναι μια πολύπλευρη εικαστικός με κύρια αντικείμενα το χαρτί (Paper art), τη γλυπτική και τη ψηφιακή τέχνη. Τα τελευταία χρόνια, η ποίηση κατέχει καίριο ρόλο στην καλλιτεχνική της δουλειά, με βασικό υλικό το χαρτί. Άλλοτε σκισμένο, άλλοτε κομμένο με ακρίβεια, ή διπλωμένο, το χαρτί, ευτελές ή ακριβό, όντας ένα ιδιαίτερα ποικιλόμορφο και εύπλαστο μέσο, μετατρέπεται σε εικαστικό ‘αλφάβητο’ με το οποίο συνθέτει τα οπτικά της ποιήματα. Στην έρευνα της, ιδιαίτερη θέση έχει η εξελισσόμενη σειρά των “Μυστήριων μηχανισμών”: τρισδιάστατων χάρτινων κατασκευών με σύνθετη γεωμετρία, ενταγμένων σε σχήμα κύκλου.

Η Ισμήνη Μπονάτσου, αντλεί βιώματα απο τον τόπο καταγωγής της, την Κεφαλλονιά. Ενω μεγάλωσε στην Αθήνα, οι καλοκαιρινοί μήνες δίπλα στην θάλασσα έχουν εγγραφεί με ιδιαίτερη ένταση στην παιδική της μνήμη. Μέσα στο νερό, κολύμπι και μακροβούτια ή πλέοντας στην επιφάνεια του με βαρκούλες και καΐκια, με την αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας που χαρίζει ένας κόσμος χωρίς βαρύτητα, ένας κόσμος μαγικός, θαυμαστός, αιώνιος.
Αυτή ακριβώς η αίσθηση, αποδίδεται, με ένα ελαφρύ υλικό όπως το χαρτί, λευκό και ευαίσθητο σαν τα παιδικά όνειρα.

Πολύ νωρίς, η Αννέττα Σπανουδάκη εμπνεόμενη από την Ιαπωνία και την Κίνα γοητεύτηκε από το χαρτί. Ένα τόσο ευαίσθητο και ταυτόχρονα τόσο δυναμικό υλικό.Κάθε καλλιτέχνης έχει μια ιδιαίτερη και ψυχική σύνδεση με το υλικό που χρησιμοποιεί. Ελάχιστα υλικά έχουν την δυνατότητα πολλαπλών μεταμορφώσεων τόσο στη φόρμα τους όσο και στην δομή τους και παράλληλα να μπορούν τόσο λιτά και εύπλαστα να επεξεργαστούν όταν γίνονται έργο.Η χειροποίητη ενασχόληση με το χαρτί αποτελεί άσκηση διαλογισμού που καθιστά το τελικό έργο πολυ άμεσο και διαισθητικό. Κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό αισθητικό αντικείμενο.

Ο Στρατής Ταυλαρίδης , παίρνει αφορμή από εικόνες της καθημερινότητας οι οποίες πλέον έχουν διαφύγει της προσοχής μας και τις επαναφορτίζει με την αξία και την αίσθηση που τους αρμόζει. Στρέφει το βλέμμα μας σε αυτές τις εικόνες, παρακινώντας μας στην ουσία, να ξανά ανακαλύψουμε την ομορφιά τους. Τα διάτρητα σύμβολα αποκτούν διαφορετική διάσταση καθώς αποσπώνται από το φυσικό τους περιβάλλον και τοποθετούνται σε έναν εκθεσιακό χώρο.

Γεωργία Κουρκουνάκη
Ιστορικός της Τέχνης

Ζέφη Αθανασοπούλου, Ισμήνη Μπονάτσου, Αννέττα Σπανουδάκη, Άρις Στοΐδης, Στρατής Ταυλαρίδης

ΠΡΟΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΣΑΝΤΑΣ 0

Login

Create an account

Τα προσωπικά σας δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της εμπειρίας σας σε ολόκληρο τον ιστότοπο, για τη διαχείριση της πρόσβασης στο λογαριασμό σας και για άλλους σκοπούς που περιγράφονται στη σελίδα πολιτική απορρήτου.

Password Recovery

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.